تلفن پشتیبانی 66123532 (021)
نظریه های متاخر توجیه و شناخت (کتاب اندیشه11)

نظریه های متاخر توجیه و شناخت (کتاب اندیشه11)

  • star
  • star
  • star
  • star
  • star
0 رای

مهم‌ترین رخداد حوزه معرفت‌شناسی در چند دهه اخیر، ظهور رویکرد برونی‌گرایانه به توجیه و شناخت است. این کتاب به معرفی این رویکرد و بررسی نظریه‌های توجیه و شناخت برآمده از دل آن می‌پردازد. از آنجا که آلوین گلدمن مهم‌ترین نماینده رویکرد برونی‌گرایی و نظریة اعتمادگرایی او تأثیرگذارترین نظریة توجیه و شناخت در چند دهه اخیر است، بخش اعظم کتاب به بررسی تقریر وی اختصاص دارد. پس از آن، سایر برونی‌گرایان تأثیرگذار معرفی، بررسی و نقد شده‌اند، که عبارت‌اند از رابرت نوزیک، آلوین پلانتینگا، ویلیام آلستون، ارنست سوزا و لیندا زاگزبسکی. در زبان فارسی، این کتاب نخستین کتابی است که به این موضوع پرداخته است. کتاب حاضر برای آشنایی نسبتاً جامع با معرفت‌شناسی آلوین گلدمن و آشنایی کلی با برونی‌گرایان نامبرده می‌تواند مناسب باشد، به خصوص که اثری است تألیفی، و نه ترجمه‌ای، که زبان آن برای فلسفه‌خوان‌های ایرانی مناسب است.

5 نفر این کتاب را خریداری کردند

local_library درباره کتاب

مهم‌ترین رخداد حوزه معرفت‌شناسی در چند دهه اخیر، ظهور رویکرد برونی‌گرایانه به توجیه و شناخت است. این کتاب به معرفی این رویکرد و بررسی نظریه‌های توجیه و شناخت برآمده از دل آن می‌پردازد. از آنجا که آلوین گلدمن مهم‌ترین نماینده رویکرد برونی‌گرایی و نظریة اعتمادگرایی او تأثیرگذارترین نظریة توجیه و شناخت در چند دهه اخیر است، بخش اعظم کتاب به بررسی تقریر وی اختصاص دارد. پس از آن، سایر برونی‌گرایان تأثیرگذار معرفی، بررسی و نقد شده‌اند، که عبارت‌اند از رابرت نوزیک، آلوین پلانتینگا، ویلیام آلستون، ارنست سوزا و لیندا زاگزبسکی. در زبان فارسی، این کتاب نخستین کتابی است که به این موضوع پرداخته است. کتاب حاضر برای آشنایی نسبتاً جامع با معرفت‌شناسی آلوین گلدمن و آشنایی کلی با برونی‌گرایان نامبرده می‌تواند مناسب باشد، به خصوص که اثری است تألیفی، و نه ترجمه‌ای، که زبان آن برای فلسفه‌خوان‌های ایرانی مناسب است.

  • ناشر
    تیسا
  • شابک
    9786007683873
  • مولف
    جلال پیکانی
  • نوبت نشر
    1
  • سال چاپ
    1397
  • تعداد صفحات
    336
  • وزن
    322
  • تیراژ
    550
  • نوع جلد
    شمیز
  • قطع
    رقعی